zondag 6 maart 2016

Een knoop erin // Knot it up

Een knoop erin

Twee weken geleden schreef ik al een artikel over Geknoopte kapsels, waarin ik als voorbeeld de Geknoopte armband vlecht gaf en de Geknoopte watervalvlecht. Er zijn echter nog meer manieren om een knoop in een kapsel te verwerken.

Een makkelijk voorbeeld is het kapsel op de foto. Hiervoor heb ik aan beide kanten van het hoofd een pluk haar gepakt en daar een knoop mee gelegd (alsof je je schoenveters strikt). Vervolgens heb ik in beide uiteindes een gewone vlecht gemaakt. Om het kapsel af te maken, heb ik in het midden nog een vissengraatvlecht gedaan.

Op deze manier kun je dus een simpel kapsel (basisvlechten, vissengraat) weer net iets meer bijzonder maken. Wel geef ik als tip mee: zet de knoop vast met kleine schuifspeldjes om te voorkomen dat hij los gaat! De vlechten hoef je dan verder niet vast te zetten.




Knot it up

Two weeks ago I already wrote an article about Knotted hairstyles, in which I gave the Knotted bracelet braid and the Knotted waterfall braid as examples. But there are more options to use a knot in a hairstyle.

An easy example is the hairstyle in the photo. For this style I've taken a strand of hair on each side of the head and made a knot (like you're tying your shoe laces). Then I did a regular braid in both ends of the knot. To finish off the style, I've done a fishtail braid in the middle.

This is a great way to make an easy hairstyle (regular braids, fishtail) a little more special. I do advise you to use small bobby pins to pin down the knot to prevent it from coming loose! You won't have to pin down the braids then.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten